Stránky


Človek má právo pozerať na druhého zhora len vtedy, keď mu chce pomôcť vstať ( Gabriel Garcia Marquez)

piatok 17. decembra 2010

Veľmi drahý čaj (8/365)

Ktorá fotka sa stane fotkou dnešného dňa bolo dnes jasné výnimočne skoro. Už o pol ôsmej ráno.
Dnes som si ráno dala budíčka trošku skôr ako obvykle. V pláne som totiž mala návštevu zubára kvôli preventívnej prehliadke, a tak som si dala na čas v domnení, že čím skôr pôjdem, tým skôr sa aj vrátim.  Chcela som proste z času, ktorý patrí Nikinkovi ukrojiť čo najmenej, lebo moje odchody a neprítomnosť neznáša moc dobre. Chvíľku som uvažovala aj nad tým, či bude lepšie ho opustiť ešte spinkajúceho, nakoniec som ale zvolila možnosť B a Nikinka láskyplne zobudila, dala mu liečiky, nachystala raňajky a čajík. V náhlení som mu šepla, že sa len chvíľku pohrá so starkou a maminka rýchlo príde.
Oškrabávajúc auto po naozaj mrazivej noci som sa ešte chvíľku upokojovala, že Nikinko bude v pohode, starkú má predsa rád, tak čo by to spolu nezvládli...
Och aká som len bola naivná, zas. Ešte som ani nedorazila do cieľa a už ma vtiahol späť do reality telefonát. Od starkej samozrejme. Vraj je Niki od môjho odchodu v záchvate! Starká problém zvládla vďaka liekom na prvú pomoc.
Len ja som nezvládla ten fakt, že tento problém- náš večný strašiak- musel vzniknúť. Znovu.

Bola som rozhodnutá otoči sa na päte a vrátiť sa hneď k Nikinkovi. Moju sekundovú dilemu takmer ihneď vyriešil oznam na dverách ambulancie, že dnes pán doktor neordinuje (aké milé od neho). S rozčúlením a zároveň úľavou som kráčala dlhou chodbou naspäť k výťahom. Ocitla som sa znovu pred autom a užívajúc si plnými pľúcami pätnásť stupňový mráz (tie nádychy až boleli!) som zamierila ešte do blízkeho malého obchodíku. Majú tam totiž čaje, ktoré doma všetkým veľmi chutia, takmer o polovicu lacnejšie ako všade inde.
Až pri pohľade na Nikinka pod vplyvom "tlmičov" som si uvedomila, aké boli tie čaje dnes drahé!!! :´(

3 komentáre:

  1. Niki, přejeme Ti, aby se ti záchvatky vyhýbaly a na tvé tvářičce byl vidět úsměv. Jsi šikovný a statečný kluk. Tyhle čajíčky máme také rádi. Krásné vánoce.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Veroniko, take vzdy specham, kdyz neco vybavuji bez deti a to prave ze stejneho duvodu jako ty. Ale myslim si, ze je velmi dulezite, aby jsme i v tak tezkych chvilich nechavali sve deti s nekym jinym, aby vedely, ze nejen my jim umime pomoci, ale i babka, dedko...ci nekdo z rodiny. Je to tezke. Tak, ja bych si nevycitala, ze jsi sla koupit caj, ktery mate vsichni moc radi.
    Nikimu preji, aby zachvaty ustoupily, aby uz neotravovaly a neztrpcovaly zivot.At jeho tvaricku neustale zdobi stastny vyraz a spokojeny usmev. Hezke svatky

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Silvi, ja sa tak snažím vo svojom vnútri to zvládať, a vždy mám z toho nanovo mizerný pocit :( Ale ďakujem za pekné slová a povzbudenie

    OdpovedaťOdstrániť