Stránky


Človek má právo pozerať na druhého zhora len vtedy, keď mu chce pomôcť vstať ( Gabriel Garcia Marquez)

štvrtok 29. decembra 2011

Zima nezima

Dnes pri návšteve lekárne, za účelom vyzdvihnutia našich bežných liekov každodenných, som stretla susedu. Prehodili sme pár slov, medzi iným sa mi posťažovala, že má choré deti. Po jej odchode so zásobou antibiotík som ostala zamyslená nad jej výrokom, že najlepšie by bolo keby nasnežila poriadna kopa, vyváľala by ich v snehu a hneď by vyzdraveli. Vraj na čo je dobrá takáto zima-nezima...
 Nedokázala som jej na to odpovedať. Keďže nemám rada názorovo príliš odlišné debaty, ostala som ticho.

 Pravdou však je, že táto zima (nezima) je dobrá napríklad na to, aby sme ju aj my ( a nám podobní) už konečne prežili v zdraví - psychickom aj fyzickom, a mali možnosť si ju trochu užiť- po svojom.

 Napríklad, nemuseli sme sa tak obliekať, pretože pri cca. 5tich stupňoch postačia na termospodky aj jedny oteplené rifle. Tým pádom vládzeme svoje o pár kusov oblečenia ľahšie telo dokráčať aspoň do blízkeho obchodu, kúpiť si pár dôležitých požívatín

 a poobzerať obľúbený tovar :)

 Je predsa také úžasné užiť si prechádzku bez strachu z doteraz nepochopeného snehu,

 bez šmykľavého povrchu... dosť že prekážkou pre nás vie byť stále aj rovný chodník, drobný kamienok alebo malá nerovnosť...

 Bez obavy, že šikovné malé prsty načisto odmrznú a odpadnú, pretože rukavice sú stále veľmi neobľúbené...

 A s vedomím, že aj zvyšok krehkého tela si zachová svoju teplotu, lebo v tejto nezime podchladenie, verím, nehrozí.
A verím tiež, že nie sme jediní, ktorí práve takéto počasie v duchu oslavujú, ďakujú zaň a túžia, aby ešte chvíľu vydržalo.
Hoci viem, že to tak neostane po celú zimu, úplne by mi stačilo keby sa sneh a romantická zimná krajinka na nás škerili len z pozadia nášho blogu.

7 komentárov:

  1. Já jsem ráda, že nemusím s 10 tbl. na bolesti odklízet sníh. Jak nasněží, tak se nedostaneme ani k doktorovi. Bojím se jezdit autem po sněhu a ledu.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Taky-tak, a to ani nemám 10tbl. na bolesť! Ja sa síce jazdiť nebojím, dávno som to musela prekonať, lebo to by sme sa naozaj nikam nedostali, ale je to pravdaže iný pocit, keď človek ide po suchej ceste :/
    Poprajme si milosrdnú zimu

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Já se taky překonám sednout do auta, i když je sníh, k doktorům a na nákup člověk musím, ale nedělá mi to radost... Jsi moc fajn.:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Nikuliq, tak aj u vás hore je sucho? Vidíš, my si zas v duchu trocha bielej krásy prajeme, ale tu u nás je to vraj túto zimu už veľmi nepravdepodobné. Vieš čo? Čo keby sme si na zimu vymenili bydlá? ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mirushka, tak môžeš baliť kufre, pretože ako tradične, keď ja niečo "ospievam",tak na druhý deň to už neplatí... :/

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Veroniko, tak ja na jedne strane jsem vdecna za tuto zimu, no na strane druhe bych si prala i tu pravou snehovou pokryvku. V podstate mam uplne stejne duvody pro radost z teto cerne zimy jako ty, ale takova skvela sankovacka by byla skvelym zazitkem i pro Tomiho, ktery nema rad jen padajici snih. Ten, ktery je uz na zemi mu nevadi. Preji zdravy rok

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Silvi, verím, že aj tvoja skromná túžba sa určite čoskoro naplní ;-)

    OdpovedaťOdstrániť